2022-1-TR01-KA131-HED-000065415 No’lu Konsorsiyum Projesi Personel Eğitim Alma Hareketliliği İlanı
ERASMUS+ PROGRAMI kapsamında Üniversitemizin akademik ve idari personeli için Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliği Başvuruları alınacaktır.
Kontenjan 5 kişiliktir.
Başvuru yapmak isteyen akademik ve idari personelimizin aşağıdaki tarih ve kurallara uygun şekilde yapılacak başvuruları değerlendirmeye alınarak seçilecek olan personele eğitim alacağı günler için hibe ödemesi yapılacaktır. Detaylı bilgi için lütfen aşağıdaki metni okuyunuz.
İLAN TARİHİ: |
16 Mayıs 2024 |
BAŞVURU TARİHİ: |
16 Mayıs 2024 |
SON BAŞVURU TARİHİ: |
29 Mayıs 2024 |
SONUÇ AÇIKLANMA TARİHİ: |
31Mayıs 2024 |
İTİRAZ İÇİN SON GÜN: |
05 Haziran 2024 |
İZİN İBRAZI İÇİN SON GÜN: |
10 Haziran 2024 |
Yukarıdaki tabloda belirtilen son tarihleri kaçıran ve süresi içinde işlem yapmayan aday herhangi bir ilave uyarıya ihtiyaç duyulmaksızın hakkını devretmiş kabul edilir.
Personel hareketliliği faaliyetinin dönüş seyahat günü dâhil en son ilgili proje bitim tarihinde bitmiş olması gerekir. Sonraki güne sarkan faaliyetler için ödeme yapılamaz. İlgili projenin bitme tarihi 28 Temmuz 2024’tür ve bu tarihe kadar hareketliliğin kesin bir şekilde bitmiş olması gerekmektedir.
Kimler Başvurabilir?
Üniversitemizde tam veya yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş ve fiilen görev yapmakta olan akademik ve idari personel başvurabilir. Üniversitemizde istihdam edilmiş olan personel için kadro şartı aranmaz. Hizmet alımı yolu ile yükseköğretim kurumunda istihdam edilen personel ile yükseköğretim kurumu arasında sözleşme olmadığından, bu kişiler personel hareketliliğinden faydalanamaz.
Başvuru ve Evrakı:
Başvurular 29 Mayıs 2024 tarihine kadar https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr/ adresi üzerinden online olarak yapılacaktır.
- Misafir olunacak üniversiteden / kurumdan gelen davet mektubu
- Dil belgesi (Eğitim alınacak dilde)
Not: Başvuru için yabancı dil şartı aranmamakta olup, yabancı dil ibrazı ek puan olarak değerlendirilmektedir.
- Projenin süresi 28 Temmuz 2024 tarihinden biteceğinden tüm hareketlilikler bu tarihte bitecek şekilde planlanmalıdır.
Değerlendirme:
- Başvurular Üniversitemizin Değişim Komisyonunca, aşağıda belirtilen kriterlere göre değerlendirilecek ve seçim sonuçları Erasmus web sayfasında ilan edilecektir.
- Kazandığı ilan edilen asıl ve yedek adaylar itiraz süreci tamamlanmadan ve Üniversitemizle hibe sözleşmesi imzalanmadan hibeye hak kazanmış sayılmazlar.
- Kazandığı ilan edilen asıl ve yedek adaylar https://erasmus.asbu.edu.tr/en adresindeki duyuruları takip etmek ve kendileri için düzenlenecek olan Bilgilendirme Toplantılarına bizzat katılmak zorundadır. Mücbir sebeplerle katılamayan adaylar ise durumlarını belgelendirmekle yükümlüdür.
- Seçimler, Erasmus Uygulama El Kitabında belirtilen ve Üniversitemiz Değişim Komisyonunca kararlaştırılan önceliklere göre Üniversitemizin Değişim Komisyonunca gerçekleştirilecektir.
Değerlendirme Kriterleri:
Değerlendirme Kriteri |
Puan |
|
Daha önce Erasmus+ personel hareketliliğinden (ders verme ve eğitim alma dâhil) yararlanmamış olmak |
20 puan |
|
İdari personel eğitim durumu (mezun olunan) |
Ön Lisans |
5 puan |
Lisans |
10 puan |
|
Yüksek Lisans |
15 puan |
|
Doktora |
20 puan |
|
Akademik personel eğitim durumu (mezun olunan) |
Yüksek Lisans |
15 puan |
Doktora |
20 puan |
|
Yabancı dil bilgisi* |
50-59 arası |
5 puan |
60-69 arası |
10 puan |
|
70-79 arası |
15 puan |
|
80-89 arası |
20 puan |
|
90-100 arası |
25 puan |
|
Eğitim alma faaliyetinde idari personele öncelik verilir. ** |
10 puan |
|
Rektör, Dekan, Dekan Yardımcısı, Enstitü Müdürü, Yüksek Okul Müdürü olmak (Sadece bir görev için puan alınabilir.) |
4 puan |
|
Bölüm Başkanı, Anabilim Dalı Başkanı, Komisyon Üyesi, Koordinatör, Merkez Müdürü olmak (Sadece bir görev için puan alınabilir.) |
3 puan |
|
Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, Enstitü/Fakülte/Yüksekokul Sekreteri, Şube Müdürü olmak (Sadece bir görev için puan alınabilir.) |
3 puan |
|
Fakülte/Enstitü, Lisans/Lisansüstü Program Erasmus Koordinatörü olmak |
3 puan |
|
Son başvuru tarihi itibariyle ASBU’de tamamlanmış hizmet yılı |
1-5 arası |
4 puan |
6-10 arası |
6 puan |
|
11 yıl ve üstü |
8 puan |
|
Özel gereksinimi olan (engelli) personel olmak |
10 puan |
|
Sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan personel için olmak üzere, Gazi personel, Şehit/Gazi eşi veya çocuğu olan personel olmak |
10 puan |
|
Her bir anlaşma için bir kereyle sınırlı olmak kaydıyla Erasmus+ anlaşması yapmış olmak |
10 puan |
|
Vatandaşı olunan ülkeye başvuru yapmış olmak |
-10 puan |
|
Erasmus+ personel hareketliliği programından daha önceden yararlanmış olmak |
Aynı akademik yıl |
-20 puan |
1 önceki akademik yıl |
-10 puan |
|
2 yıl önceki akademik yıl |
-5 puan |
AÇIKLAMALAR:
* ÖSYM tarafından yapılan merkezi yabancı dil sınavından veya eşdeğeri kabul edilen bir sınavdan muadili bir puan almış olmak gerekmektedir. Dil yeterlik ve düzeyi belirlenirken gidilecek olan ülkenin resmi dilinin veya başvurulan kurumla yapılan anlaşmada belirtilmiş olan dil yeterlik ve düzeyi esas alınır. Yurt dışında eğitim/derece almış akademisyenlerin veya üniversitemizde yabancı dilde eğitim verilen bölümlerde ders veren öğretim elemanlarının dil düzeyi ilave belge sunmadıkları takdirde eğitim aldıkları dil ile halen ders verdikleri dilin aynı olması halinde 100 üzerinden 85 olarak kabul edilir.
**İdari Birimlerde faaliyet gösteren akademik personel, eğitim alma faaliyeti kapsamındaki başvurularında idari personel olarak kabul edilir.
NOT (1): Taban puan 100’dür. Taban puan üzerine tabloda yer alan değerlendirme kriterine karşılık gelen puan ve/veya puanlar ilave edilerek toplam puanı oluşturan değerlendirme puanı elde edilir.
NOT (2): Hem eğitim alma hem de ders verme programına başvuru yapacak adayların başvuru esnasında kabul mektubunu sunmuş olmaları gerekmektedir.
NOT (3): Tabloda puanlamaya esas olan kriterlere dâhil tüm kanıtlayıcı belgelerin başvuru esnasında sunulması gerekmektedir. Kanıtlayıcı belgenin sunulmaması durumunda ilgili puan dikkate alınmayacaktır.
NOT (4): Değerlendirme puanı eşit olan adaylar arasından yaşı daha genç olan personele öncelik verilir.
NOT (5): KA171 projesi kapsamında yapılacak ilanlarda ilan edilen kontenjanlar öncelikle proje başvurusu esnasında öngörülen işbirliği yapacak programlardan yapılacak başvurular arasından karşılanır. Bu başvurular arasından karşılanmayan kontenjanlar diğer bölümlerden yapılan başvurular için kullanılabilir.
NOT (6): Uluslararası Ofis Üniversitemizin ilgili proje bütçesindeki hibe durumunu göz önünde bulundurarak hibeli gün sayısında kısıtlama veya genişletme yapabilir. Bu durumda söz konusu değişikliği başvuranlara ya da adaylara ilanda, herkese açık bir toplantıda veya hibe sözleşmesi öncesinde ilgili kişiye ifade eder.
NOT (7): Başvurunun herhangi bir aşamasında programın genel usul ve amaçlarına aykırı veya başvuran kişi tarafından verilen bilgilerde tutarsızlık veya gerçeğe aykırılık olması halinde Komisyon sürecin hangi aşamasında olduğuna bakmaksızın başvuruyu geçersiz kabul etme ve/veya iptal etme konusunda tam yetki sahibidir. Böyle bir durumda hibenin tamamı Üniversiteye iade edilir.
NOT (8): Kazandığı ilan edilen adayların alacağı ilan edilen hibeler sadece adayların Uluslararası Ofis tarafından ilan edilen şartları tam olarak yerine getirmesi halinde hak edilmiş sayılır. Bu adaylar Üniversitemizle sözleşme imzalayıncaya kadar aday olarak kabul edilirler. İlan edilen tarihlerde mücbir bir sebep göstermeden katılım sağlanması gereken toplantı, teslim edilmesi gereken evrak vs. gibi adayların yapmaları gereken sorumlulukların yerine getirilmemesi halinde üst sırada yer alan adaylara ait hibeler sıralamada sonra yer alan adaylara aktarılabilir veya tümden iptal edilebilir. Uluslararası Ofis tarafından duyurulmuş sorumlulukları yerine getirmeyen adaylar haklarından feragat etmiş kabul edilirler.
NOT (9): Erasmus+ uygulama el kitabına göre, ders verme hareketliliğinden sadece ders vermekle yükümlü personelin yararlanabileceği belirtilmiştir. 2547 sayılı Kanun’da ise; ders vermekle yükümlü personel, öğretim görevlisi ve öğretim üyeleri olarak tanımlanmıştır. Bu çerçevede ders verme hareketliliğine sadece öğretim görevlileri ve öğretim üyeleri başvurabilir. Hem ders verme hem de eğitim alma hareketliliğine aynı anda başvuru yapılması ve her iki hareketlilik türü için de hibeden yararlanmaya hak kazanılması durumunda 2 hareketlilikten sadece tercih edilen hareketliliğe katılım sağlanabilir.
NOT (10): Üniversite personeli için ödeme 2 taksit şeklinde ödenir. Bu bağlamda öngörülen toplam faaliyet süresine göre hesap edilen toplam hibenin %80’i ilk taksitte hareketlilikten önce, % 20’si ise hareketlilik başarılı şekilde tamamlandıktan ve Uluslararası Ofise teslim edilmesi gereken belgeler teslim edildikten sonra ödenir. Her hâlükârda mahsuplaşma hareketlilikten sonra gerçekleştirilir. Eğitim alma veya eğitim verme hareketliliğinin program kurallarına göre yapılmadığının tespit edildiği durumlarda ödenen hibenin tamamı hibeden yararlanan kişiden geri alınabilir.
Personel hareketliliğinden faydalanmak isteyen personelin seçiminde kullanılacak olan temel belge başvuru sırasında ilgili personele sunulmuş olan davet mektubudur. Seçim işlemi, başvuruda bulunan personel arasından, Değişim Komisyonu kararı ve Rektörlük oluru ile belirlenen ve tüm personele eşit derecede uygulanabilecek nitelikte değerlendirme kriterleri kullanılarak gerçekleştirilir.
Anlaşmalı üniversitelerimizin listesine https://erasmus.asbu.edu.tr/tr/anlasmali-universiteler linkinden ulaşılabilir.
Davet/kabul mektubunda hareketlilik gerçekleştirilecek günler ve eğitimin içeriği açıkça yazılı olmalıdır. Üniversitemize tahsis edilmiş hibe miktarı göz önüne alınarak en fazla 5 iş günlük eğitim alma/verme hareketliliği için hibe verilebilmesi mümkün olabilmektedir. Daha fazla süren eğitim programlarının 5 iş gününü aşan günleri için hibesiz kullanım mümkün olabilecektir. Mümkün olan en çok sayıda personelin programdan faydalanmasını sağlamak amacıyla Erasmus+ kapsamında seçilen bütün personele en fazla (5 iş günü +2 gün yol) 7 günlük hibe verilir. Herhangi bir faaliyet içermeyen ya da gerçekleştirilen faaliyetin türüne uygun faaliyet yapıldığı belgelenemeyen günler için hibe ödemesi yapılmaz.
Hibesiz başvurularda Komisyonun nihai kararına bağlı olmakla birlikte kontenjan sınırlandırması yapılmaz.
Personel eğitim alma/verme hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının mücbir sebep dışında 2 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiği ve/veya vermesi gerekenden daha az saat eğitim aldığının görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz. Bu durumlarda önceden yapılmış hibe ödemesinin iadesi zorunludur. Mücbir sebebin belgelendirilebilmesi şartıyla, asgari sürenin tamamlanamadığı faaliyetler kabul edilir; kalınan süre karşılığı hibe verilir ve seyahat masrafları mesafe hesaplayıcıya bağlı kalınarak ödenir. Eğitim alma/verme ile seyahatin aynı gün gerçekleşmesi halinde o gün için tek bir günlük hibe ödemesi yapılır. Eğitim alma/verme ile seyahat ayrı gün olarak kabul edilmez.
Ödeme yapılması için ödemeye esas teşkil edecek tüm belgelerin (Katılım Sertifikası: Hareketliliğinizin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü bir belge ve tüm seyahat belgeleri: Uçuş kartları ya da pasaport fotokopisi) dönüşte Uluslararası Ofis’e teslim edilmesi zorunludur.
Personel hareketliliğinden faydalanacak personele verilecek olan gündelik miktarı gidilen ülke ile birlikte gidilen süreye göre aşağıdaki tabloda belirtilen tutarlar dikkate alınarak hesaplanır. Tabloda gösterilen miktarlar Avro cinsindendir.
Hibe Miktarları
Ülke Grupları |
Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler |
Günlük hibe Miktarları (Avro) |
1. Grup
|
Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç. 14. Bölge Ülkeleri, |
162 |
2. Grup
|
Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan, 5. Bölge ülkeleri |
144 |
3. Grup
|
Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Letonya, Litvanya, Macaristan, , Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye* |
126 |
Diğer Ülkeler |
1-4 ve 6-13. Bölge ülkeleri |
180 |
* Yalnızca yurtdışındaki bir işletmeden ya da ECHE sahibi olmayan yükseköğretim kurumundan ders vermek üzere davet edilen personel için kullanılmaktadır.
Seyahat Hibe Miktarları Personel hareketliliği faaliyetinden faydalanan personeline ödenecek seyahat gideri miktarı Avrupa Komisyonu’nun “Mesafe Hesaplayıcısı” kullanılarak hesaplanmaktadır. Mesafe hesaplayıcısına aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilmektedir: http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/resources/distance-calculator_en
Seyahat Mesafesi |
Standart Seyahat Hibe Tutarı (Avro) |
Yeşil Seyahat Hibe Tutarı (Avro) |
10 ila 99 KM arasında |
23 |
|
100 ila 499 KM arasında |
180 |
210 |
500 ila 1999 KM arasında |
275 |
320 |
2000 ila 2999 KM arasında |
360 |
410 |
3000 ila 3999 KM arasında |
530 |
610 |
4000 ila 7999 KM arasında |
820 |
|
8000 KM veya daha fazla |
1.500 |
Seyahatin başlangıç noktasının gönderen kuruluşun bulunduğu, faaliyetin gerçekleştirildiği yerin de ev sahibi kuruluşun bulunduğu yer olduğu varsayılır. Seyahat başlangıç noktasının gönderen kurumun bulunduğu şehirden farklı bir şehir olması ya da faaliyetin ev sahibi kurumun yerleşik olduğu şehirden başka bir şehirde gerçekleşiyor olması halinde, değişiklik seyahatin farklı bir mesafe bandına girmesine yol açıyorsa, seyahat faturaları istenir ve gerçekleşen mesafe bandına göre hibe verilir. Farklı bir başlangıç noktası ya da faaliyet yerinin rapor edilmesi halinde bu farklılığın sebebi raporda belirtilir, olası denetimlerde sunulmak üzere seyahat başlangıç ve bitiş noktalarını gösteren belgeler ve faturalar personel dosyasında muhafaza edilir.
Tablo-4’teki mesafe bandına göre tahsis edilen seyahat hibesinin, toplam seyahat masraflarının en az %70’ini karşılamadığını kanıtlayan yararlanıcılar, belgelendirmek kaydıyla istisnai seyahat masrafı talep edebilirler. Bu kapsamda alınabilecek hibe toplam seyahat masraflarının %80’ini geçemez. Ancak bu durumda mesafe bandına göre ayrıca seyahat hibesi ödenmez.
Yukarıda belirtilen durumlar dışında, seyahat hibesi götürü usulde verileceğinden, personelin seyahat giderini gösteren belgelerin dosyada saklanmasına gerek bulunmamaktadır. Bununla birlikte, yükseköğretim kurumu tarafından, seyahat günleri için hibe verilmesi kararlaştırıldıysa, gidiş-dönüş günlerini tespit etmek üzere, uçuş kartları, otobüs/tren biletleri/pasaport giriş çıkışları gibi seçeneklerden uygun olan belgeler saklanmalıdır.
Yeşil Seyahat türünde seyahat tercih eden personele seyahat günleri için 4 güne kadar bireysel destek verilir.
Hareketlilikten makul bir nedenle vazgeçmek durumunda kalan adayların daha sonraki başvurularda herhangi bir hak kaybı yaşamamaları için itiraz süreci içerisinde bir dilekçeyle Uluslararası Ofise başvurmaları gerekmektedir. Bu durumda yedek listede sırada bulunan ilk kişi hak kazanmış olacaktır.
Personel hareketliliği faaliyetinin dönüş seyahat günü dâhil en son ilgili proje bitim tarihinde bitmiş olması gerekir. Sonraki güne sarkan faaliyetler için ödeme yapılamaz.
Personel istediği takdirde hibe almaksızın da faaliyete katılabilir. Faaliyetten hibesiz faydalanılabilmesi için de başvuru yapılması ve başvurunun diğer başvurularla beraber değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir. Hibesiz personelin farkı, personelin bütçe hesaplamalarına dâhil edilmemesi ve kendisine ödeme yapılmamasıdır. Hibe alınmaması personelin seçim sürecine dâhil olmamasına gerekçe değildir. Engelli Personel İçin İlave Hibe Erasmus+ programına katılan engelli yararlanıcılara aldıkları standart hibelerine ek olarak özel ihtiyaçlarına yardımcı olmak üzere ilave hibe verilebilmektedir.
Dönüşte AYBÜ Uluslararası Ofise sunulması gereken belgeler:
- Gidilen kurumdan alınmış olan Katılım Sertifikası (Hareketliliğinizin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü bir belge).
- Seyahate ait belgeler (Uçuş kartları/pasaport fotokopisi/ Ülke Gümrük Giriş Çıkış kayıtları)
- Gerekli olabilecek diğer belgeler
Hibede Kesinti Yapılması Hareketliliğe katılımı kanıtlayan belgelerin teslim edilmemesi durumunda (katılım sertifikası) hareketlilik geçersiz sayılır ve personele hibe ödenmez, başlangıçta ödenen hibe tahsil edilir. Ayrıca, planlanandan eksik gerçekleşen ya da uygun olmayan faaliyetlere ilişkin olarak da hibe kesintisi yapılır.
Daha detaylı bilgi için Uluslararası Ofisle iletişime geçebilirsiniz.
ASBU Uluslararası Ofis : erasmus@asbu.edu.tr
+90 312 596 48 97