Ana içeriğe atla

2023-1-TR01-KA131-HED-000126182 numaralı Erasmus+ projesi kapsamında Üniversitemizin akademik ve idari personeli için Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliği başvuruları alınacaktır. Eğitim alma faaliyeti, yurt dışındaki ortak yükseköğretim kurumlarında, işletmelerde veya diğer ilgili kurum ve kuruluşlarda gerçekleştirilebilir.

Kontenjan 4 kişiliktir.

Başvuru yapmak isteyen akademik ve idari personelimizin aşağıdaki tarih ve kurallara uygun şekilde yapılacak başvuruları değerlendirmeye alınarak seçilecek olan personele eğitim alacağı günler için hibe ödemesi yapılacaktır.

Başvuru Takvimi:

İlan Tarihi

05.03.2025

Son Başvuru Tarihi

28.03.2025

Sonuç Açıklanma Tarihi

07.04.2025

İtiraz İçin Son Gün

08.04.2025

 DİKKAT: Personel eğitim alma hareketliliğinin (dönüş seyahat günü dâhil) ilgili proje bitiş tarihi olan 31 Temmuz 2025 itibarıyla tamamlanmış olması gerekmektedir.

Başvurabilecek Adaylar:

Üniversitemizde tam veya yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş ve fiilen görev yapmakta olan akademik ve idari personel başvurabilir.

Başvuru Evrakları:

Başvurular 28 Mart 2025 tarihine kadar turnaportal.ua.gov.tr adresi üzerinden online olarak yapılacaktır.

  • Misafir olunacak üniversiteden / kurumdan gelen davet/kabul mektubu*
  • Dil belgesi (Eğitim alınacak dilde)

Not: Başvuru için yabancı dil şartı aranmamakta olup, yabancı dil ibrazı ek puan olarak değerlendirilmektedir.

Not: Başvuru evrakları ile ilgili detaylar için lütfen AÇIKLAMALAR kısmını dikkatlice okuyunuz.

Değerlendirme:

  • Başvurular Üniversitemizin Değişim Komisyonunca, aşağıda belirtilen kriterlere göre değerlendirilecek ve seçim sonuçları Erasmus web sayfasında ilan edilecektir.
  • Kazandığı ilan edilen asıl ve yedek adaylar itiraz süreci tamamlanmadan ve Üniversitemizle hibe sözleşmesi imzalanmadan hibeye hak kazanmış sayılmazlar.
  • Kazandığı ilan edilen asıl ve yedek adaylar https://erasmus.asbu.edu.tr/en adresindeki duyuruları takip etmekle yükümlüdür.
  • Seçimler, Erasmus Uygulama El Kitabında belirtilen ve Üniversitemiz Değişim Komisyonunca kararlaştırılan önceliklere göre Üniversitemizin Değişim Komisyonunca gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Kriterleri:

Değerlendirme Kriteri

Puan

Daha önce Erasmus+ personel hareketliliğinden (ders verme ve eğitim alma dâhil) yararlanmamış olmak

20 puan

İdari personel eğitim durumu (mezun olunan)

Ön Lisans

5 puan

Lisans

10 puan

Yüksek Lisans

15 puan

Doktora

20 puan

Akademik personel eğitim durumu (mezun olunan)

Yüksek Lisans

15 puan

Doktora

20 puan

Yabancı dil bilgisi**

 

50-59 arası

5 puan

60-69 arası

10 puan

70-79 arası

15 puan

80-89 arası

20 puan

90-100 arası

25 puan

Eğitim alma faaliyetinde idari personele öncelik verilir. ***

10 puan

Rektör, Dekan, Dekan Yardımcısı, Enstitü Müdürü, Yüksekokul Müdürü olmak (Sadece bir görev için puan alınabilir.)

4 puan

Bölüm Başkanı, Anabilim Dalı Başkanı, Komisyon Üyesi, Koordinatör, Merkez Müdürü olmak (Sadece bir görev için puan alınabilir.)

3 puan

Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, Enstitü/Fakülte/Yüksekokul Sekreteri, Şube Müdürü olmak (Sadece bir görev için puan alınabilir.)

3 puan

Fakülte/Enstitü, Lisans/Lisansüstü Program Erasmus Koordinatörü olmak

3 puan

Son başvuru tarihi itibariyle ASBÜ’de tamamlanmış hizmet yılı

1-5 arası

4 puan

6-10 arası

6 puan

11 yıl ve üstü

8 puan

Özel gereksinimi olan (engelli) personel olmak

10 puan

Sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan personel için olmak üzere, Gazi personel, Şehit/Gazi eşi veya çocuğu olan personel olmak

10 puan

Her bir anlaşma için bir kereyle sınırlı olmak kaydıyla Erasmus+ anlaşması yapmış olmak

10 puan

Dijital becerilerin geliştirilmesine yönelik bir eğitim programına katılma

10 puan

Vatandaşı olunan ülkeye başvuru yapmış olmak

-10 puan

Erasmus+ personel hareketliliği programından daha önceden yararlanmış olmak

2024-2025 Akademik Yılı

-20 puan

2023-2024 Akademik Yılı

-10 puan

2022-2023 Akademik Yılı

-5 puan

 AÇIKLAMALAR:

* Personel eğitim alma hareketliliğine başvurmak isteyen personelin seçiminde kullanılacak temel belge başvuru sırasında ilgili personele iletilen davet/kabul mektubudur. Seçim işlemi, başvuruda bulunan personel arasından, Değişim Komisyonu kararı ve Rektörlük oluru ile belirlenen ve tüm personele eşit derecede uygulanabilecek nitelikte değerlendirme kriterleri kullanılarak gerçekleştirilir. Davet/kabul mektubunda hareketlilik gerçekleştirilecek günler ve eğitimin içeriği açıkça yazılı olmalıdır.

** ÖSYM tarafından yapılan merkezi yabancı dil sınavından veya eşdeğeri kabul edilen bir sınavdan muadili bir puan almış olmak gerekmektedir. Dil yeterlik ve düzeyi belirlenirken gidilecek olan ülkenin resmi dilinin veya başvurulan kurumla yapılan anlaşmada belirtilmiş olan dil yeterlik ve düzeyi esas alınır. Yurt dışında eğitim/derece almış akademisyenlerin veya üniversitemizde yabancı dilde eğitim verilen bölümlerde ders veren öğretim elemanlarının dil düzeyi ilave belge sunmadıkları takdirde eğitim aldıkları dil ile halen ders verdikleri dilin aynı olması halinde 100 üzerinden 85 olarak kabul edilir.

*** İdari Birimlerde faaliyet gösteren akademik personel, eğitim alma faaliyeti kapsamındaki başvurularında idari personel olarak kabul edilir.

NOT (1): Taban puan 100’dür. Taban puan üzerine tabloda yer alan değerlendirme kriterine karşılık gelen puan ve/veya puanlar ilave edilerek toplam puanı oluşturan değerlendirme puanı elde edilir.

NOT (2): Eğitim alma hareketliliğine başvuru yapacak adayların başvuru esnasında kabul mektubunu sunmuş olmaları gerekmektedir.

NOT (3): Tabloda puanlamaya esas olan kriterlere dâhil tüm kanıtlayıcı belgelerin başvuru sırasında sunulması gerekmektedir. Kanıtlayıcı belgenin sunulmaması durumunda ilgili puan dikkate alınmayacaktır.

NOT (4): Değerlendirme puanı eşit olan adaylar arasından yaşı daha genç olan personele öncelik verilir.

NOT (5): Erasmus+ Uygulama El Kitabına göre personel eğitim alma hareketlilikleri için kurumlararası anlaşma şartı aranmaz. Personel eğitim alma hareketliliği kapsamında, ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumundan bir personel, eğitim almak üzere ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumuna ya da ilgili bir kuruluşa gidebilir. Eğitim almak üzere gidilebilecek kuruluşlar; işletmeler, eğitim merkezleri, araştırma merkezleri, ticaret odaları ve birlikleri, okul, vakıf, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, kariyer rehberliği sağlayan kuruluşlar, profesyonel danışma ve rehberlik kuruluşları, yükseköğretim kurumları olabilir. Personel eğitim alma hareketliliğine başvuruda bulunabilmek için ilgili yükseköğretim kurumu veya kuruluştan davet mektubu alınmalı ve başvuru sırasında Turnaportal başvuru sisteme yüklenmelidir.

NOT (6): Başvurunun herhangi bir aşamasında programın genel usul ve amaçlarına aykırı veya başvuran kişi tarafından verilen bilgilerde tutarsızlık veya gerçeğe aykırılık olması halinde Komisyon sürecin hangi aşamasında olduğuna bakmaksızın başvuruyu geçersiz kabul etme ve/veya iptal etme konusunda tam yetki sahibidir. Böyle bir durumda hibenin tamamı Üniversiteye iade edilir.

Hibe Miktarları

  • Personel hareketliliğinden yararlanacak personele verilecek olan gündelik miktarı gidilen ülke ile birlikte gidilen süreye göre aşağıdaki tabloda belirtilen tutarlar dikkate alınarak hesaplanır. Tabloda gösterilen miktarlar Avro cinsindendir.
  • Üniversitemize tahsis edilmiş hibe miktarı göz önüne alınarak en fazla 5 iş günlük eğitim alma hareketliliği için hibe verilebilmesi mümkündür. Daha uzun süreli eğitim programlarının 5 iş gününü aşan günleri için hibesiz kullanım mümkün olabilecektir. Daha çok sayıda personelin programdan faydalanmasını sağlamak amacıyla Erasmus+ kapsamında seçilen bütün personele en fazla (5 iş günü +2 gün yol) 7 günlük hibe verilir. Herhangi bir faaliyet içermeyen ya da gerçekleştirilen faaliyetin türüne uygun faaliyet yapıldığı belgelenemeyen günler için hibe ödemesi yapılmaz. Hibesiz başvurularda kontenjan sınırlandırması bulunmamaktadır.
  • Uluslararası Ofis Üniversitemizin ilgili proje bütçesindeki hibe durumunu göz önünde bulundurarak hibeli gün sayısında kısıtlama veya genişletme yapabilir. Bu durumda söz konusu değişikliği başvuranlara ya da adaylara ilanda, herkese açık bir toplantıda veya hibe sözleşmesi öncesinde ilgili kişiye ifade eder.

 

Ülke Grupları

Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler

Günlük hibe miktarları (Avro)

1. Grup

Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç. 14. Bölge Ülkeleri

162

2. Grup

Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan, 13. Bölge ülkeleri

144

3. Grup

Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Letonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya

126

Diğer Ülkeler

1-12. Bölge ülkeleri

180

 

  • 1-12. Bölge ülkeleri, 13 ve 14. bölge ülkeleri Erasmus+ uygulama el kitabında belirtilmiştir. Bölgeler hakkında bilgi için tıklayınız.
  • Seyahat Hibe Miktarları: Personel hareketliliğinden yararlanan personele ödenecek seyahat gideri miktarı Avrupa Komisyonu’nun “Mesafe Hesaplayıcısı” kullanılarak hesaplanmaktadır.
  • Mesafe hesaplayıcısına ulaşmak için tıklayınız.

 

Seyahat Mesafesi

Standart Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

Yeşil Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

10 ila 99 KM arasında

23

-

100 ila 499 KM arasında

180

210

500 ila 1999 KM arasında

275

320

2000 ila 2999 KM arasında

360

410

3000 ila 3999 KM arasında

530

610

4000 ila 7999 KM arasında

820

 -

8000 KM veya daha fazla

1.500

 -

 

  • Seyahatin başlangıç noktasının gönderen kuruluşun bulunduğu, faaliyetin gerçekleştirildiği yerin de ev sahibi kuruluşun bulunduğu yer olduğu varsayılır. Seyahat başlangıç noktasının gönderen kurumun bulunduğu şehirden farklı bir şehir olması ya da faaliyetin ev sahibi kurumun yerleşik olduğu şehirden başka bir şehirde gerçekleşiyor olması halinde, değişiklik seyahatin farklı bir mesafe bandına girmesine yol açıyorsa, seyahat faturaları istenir ve gerçekleşen mesafe bandına göre hibe verilir. Farklı bir başlangıç noktası ya da faaliyet yerinin rapor edilmesi halinde bu farklılığın sebebi raporda belirtilir, olası denetimlerde sunulmak üzere seyahat başlangıç ve bitiş noktalarını gösteren belgeler ve faturalar personel dosyasında muhafaza edilir.
  • Tablodaki mesafe bandına göre tahsis edilen seyahat hibesinin, toplam seyahat masraflarının en az %70’ini karşılamadığını kanıtlayan yararlanıcılar, belgelendirmek kaydıyla istisnai seyahat masrafı talep edebilirler. Bu kapsamda alınabilecek hibe toplam seyahat masraflarının %80’ini geçemez. Ancak bu durumda mesafe bandına göre ayrıca seyahat hibesi ödenmez.
  • Yeşil Seyahat (seyahatin düşük karbon salınımlı toplu ulaşım araçlarının kullanılarak gerçekleştirilmesidir) türünde seyahat tercih eden personele seyahat günleri için 4 güne kadar bireysel destek verilir.
  • Yukarıda da ifade edildiği üzere personel eğitim alma hareketliliği faaliyetinin dönüş seyahat günü dâhil en son ilgili proje bitiş tarihi olan 31.07.2025 öncesinde tamamlanmış olması gerekir. Sonraki güne sarkan faaliyetler için ödeme yapılamaz.

Hibe Ödemesi:

  • Kazandığı ilan edilen adayların alacağı ilan edilen hibeler sadece adayların Uluslararası Ofis tarafından ilan edilen şartları tam olarak yerine getirmesi halinde hak edilmiş sayılır. Bu adaylar Üniversitemizle sözleşme imzalanıncaya kadar aday olarak kabul edilirler. İlan edilen tarihlerde mücbir bir sebep göstermeden katılım sağlanması gereken toplantı, teslim edilmesi gereken evrak vs. gibi adayların yapmaları gereken sorumlulukların yerine getirilmemesi halinde üst sırada yer alan adaylara ait hibeler sıralamada sonra yer alan adaylara aktarılabilir veya tümden iptal edilebilir. Uluslararası Ofis tarafından duyurulmuş sorumlulukları yerine getirmeyen adaylar haklarından feragat etmiş kabul edilirler.
  • Ödeme yapılması için ödemeye esas teşkil edecek tüm belgelerin (Katılım Sertifikası: Hareketliliğin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü bir belge ve tüm seyahat belgeleri: uçuş kartları/pasaport fotokopisi/ülke giriş-çıkış kayıtları) dönüşte Uluslararası Ofis’e teslim edilmesi zorunludur.
  • Üniversite personeli için ödeme 2 taksit şeklinde ödenir. Bu bağlamda öngörülen toplam faaliyet süresine göre hesap edilen toplam hibenin %80’i ilk taksitte hareketlilikten önce, %20’si ise hareketlilik başarılı şekilde tamamlandıktan ve Uluslararası Ofise teslim edilmesi gereken belgeler teslim edildikten sonra ödenir. Her hâlükârda mahsuplaşma hareketlilikten sonra gerçekleştirilir. Eğitim alma hareketliliğinin program kurallarına göre yapılmadığının tespit edildiği durumlarda ödenen hibenin tamamı hibeden yararlanan kişiden geri alınabilir.
  • Personel eğitim alma hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının mücbir sebep dışında 2 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiği ve/veya alması gerekenden daha az saat eğitim aldığının görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz. Bu durumlarda önceden yapılmış hibe ödemesinin iadesi zorunludur. Mücbir sebebin belgelendirilmesi şartıyla, asgari sürenin tamamlanamadığı faaliyetler kabul edilir; kalınan süre karşılığı hibe verilir ve seyahat masrafları mesafe hesaplayıcıya bağlı kalınarak ödenir. Eğitim alma/verme ile seyahatin aynı gün gerçekleşmesi halinde o gün için tek bir günlük hibe ödemesi yapılır. Eğitim alma/verme ile seyahat ayrı gün olarak kabul edilmez.

Hibede Kesinti Yapılması:

  • Hareketliliğe katılımı kanıtlayan belgelerin teslim edilmemesi durumunda hareketlilik geçersiz sayılır ve personele hibe ödenmez, başlangıçta ödenen hibe tahsil edilir. Ayrıca, planlanandan eksik gerçekleşen ya da uygun olmayan faaliyetlere ilişkin olarak da hibe kesintisi yapılır.

Hareketlilik Öncesi Uluslararası Ofise Teslim Edilmesi Gereken Belgeler:

  • Bağlı bulunulan akademik veya idari birimden alınacak onay/izin yazısı. Bu yazıda personelin Erasmus Programı kapsamında eğitim alma hareketliliğine katılacağı, hangi üniversite veya kurum/kuruluş bünyesinde hareketliliği gerçekleştireceği ve ziyaret tarihleri belirtilmelidir. 
  • Eğitim Alma Hareketliliği Sözleşmesi (Uluslararası Ofisten temin edilebilir.)
  • Adayın banka hesap IBAN No: (Tercihen TC Halk bankası vadesiz Euro hesabı)

Dönüşte Uluslararası Ofise sunulması gereken belgeler:

  • Gidilen kurumdan alınmış olan Katılım Sertifikası (Hareketliliğin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü belge).
  • Seyahate ait belgeler (Uçuş kartları/pasaport fotokopisi/ Ülke Gümrük Giriş Çıkış kayıtları)

Diğer Hususlar:

  • Hareketlilikten makul bir nedenle vazgeçmek durumunda kalan adayların daha sonraki başvurularda herhangi bir hak kaybı yaşamamaları için itiraz süreci içerisinde bir dilekçeyle Uluslararası Ofise başvurmaları gerekmektedir. Bu durumda yedek listede sırada bulunan ilk kişi hak kazanmış olacaktır.
  • Personel istediği takdirde hibe almaksızın da faaliyete katılabilir. Faaliyetten hibesiz olarak yararlanmak için de başvuru yapılması ve başvurunun diğer başvurularla beraber değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir. Hibesiz personelin farkı, personelin bütçe hesaplamalarına dâhil edilmemesi ve kendisine ödeme yapılmamasıdır. Hibe alınmaması personelin seçim sürecine dâhil olmamasına gerekçe değildir.
  • Engelli Personel İçin İlave Hibe: Erasmus+ programına katılan engelli yararlanıcılara aldıkları standart hibelerine ek olarak özel ihtiyaçlarına yardımcı olmak üzere ilave hibe verilebilmektedir.

Detaylı bilgi için Uluslararası Ofis Erasmus birimiyle iletişime geçebilirsiniz: erasmus@asbu.edu.tr

18.03.2025 tarihli Değişim Komisyonu kararı ve 20.03.2025 tarihli Rektörlük oluru ile aşağıdaki açıklayıcı ek maddenin ilan metnine eklenmesine karar verilmiştir:

"Uluslararası hareketlilik için toplam bütçeden ayrılan hibe %10'dur. Bu kapsamda 4 kişilik eğitim alma kontenjanının 1 kişilik kontenjanı uluslararası hareketlilik için ayrılmıştır (Uluslararası hareketliliğe ayrılacak 1 kişilik kontenjan 4 kişilik toplam kontenjana dahil olup, bu kontenjana yapılacak başvuru adayın başarı sıralamasına girmesi durumunda değerlendirmeye alınacaktır). Hibesiz hareketliliklerde kontenjan sınırlaması bulunmamaktadır."

 

 

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz.

asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.