Ana içeriğe atla

2021-1-TR01-KA131-HED-000007890 No’lu Konsorsiyum Projesi Personel Eğitim Alma Hareketliliği İlanı

ERASMUS+ PROGRAMI kapsamında Üniversitemizin akademik ve idari personeli için Erasmus+ Eğitim Alma ve Ders Verme Hareketliliği Başvuruları alınacaktır.

 

Başvuru yapmak isteyen akademik ve idari personelimizin aşağıdaki tarih ve kurallara uygun şekilde yapılacak başvuruları değerlendirmeye alınarak seçilecek olan personele eğitim alacağı günler için hibe ödemesi yapılacaktır. Detaylı bilgi için lütfen aşağıdaki metni okuyunuz.

İLAN TARİHİ:

07 Ağustos 2023

BAŞVURU TARİHİ:

25 Ağustos 2023

SON BAŞVURU TARİHİ:

10 Eylül 2023

SONUÇ AÇIKLANMA TARİHİ:

12 Eylül 2023

İTİRAZ İÇİN SON GÜN:

19 Eylül 2023

İZİN İBRAZI İÇİN SON GÜN:

25 Eylül 2023

 

Yukarıdaki tabloda belirtilen son tarihleri kaçıran ve süresi içinde işlem yapmayan aday herhangi bir ilave uyarıya ihtiyaç duyulmaksızın hakkını devretmiş kabul edilir.

Personel hareketliliği faaliyetinin dönüş seyahat günü dâhil en son ilgili proje bitim tarihinde bitmiş olması gerekir. Sonraki güne sarkan faaliyetler için ödeme yapılamaz.

Kimler Başvurabilir?

Üniversitemizde tam veya yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş ve fiilen görev yapmakta olan akademik ve idari personel başvurabilir. Üniversitemizde istihdam edilmiş olan personel için kadro şartı aranmaz. Hizmet alımı yolu ile yükseköğretim kurumunda istihdam edilen personel ile yükseköğretim kurumu arasında sözleşme olmadığından, bu kişiler personel hareketliliğinden faydalanamaz.

Başvuru ve Evrakı:

Başvurular 10 Eylül 2023 tarihine kadar https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr/  adresi üzerinden online olarak yapılacaktır.

  • Misafir olunacak üniversiteden / kurumdan gelen davet mektubu
  • Dil belgesi (Eğitim alınacak dilde)

 

  • Projenin süresi Ekim 2023 tarihinden önce biteceğinden tüm hareketlilikler bu tarihten önce bitecek şekilde planlanmalıdır. Bu nedenle Kabul/Davet mektubu teslim tarihi son başvuru tarihinden sonra sunulamaz.

Seçim sonuçları açıklandıktan sonra seçilen adaylar, seçildikleri projelerin bitim tarihinden önce hareketliliklerini tamamlamış ve dönmüş olmalıdır. Hareketlilik tarihleri belirlenirken bu hususa dikkat edilmiş olması gerekir.

Kontenjan 2 kişiliktir. 

 

Değerlendirme:

 

  • Başvurular Üniversitemizin Uluslararası Değişim Komisyonunca, aşağıda belirtilen kriterlere göre değerlendirilecek ve seçim sonuçları Erasmus web sayfasında ilan edilecektir.
  • İdari birimlerde görev yapan öğretim görevlileri değerlendirmeye “idari personel” olarak alınacak, ders vermek üzere üniversiteye alınmış öğretim görevlileri ise akademik personel olarak kabul edilecektir.
  • Program Ülkelerinden birinin vatandaşı olup da Türkiye’de ikamet eden bir personelin hareketlilik faaliyeti ile vatandaşı olduğu ülkeye gitmesi mümkün olmakla birlikte, öncelik vatandaş olunmayan ülkelere yapılan başvurulara verilecektir.
  • Başvuru sonuçları başvurulan sistem üzerinden bildirilecektir.
  • Kazandığı ilan edilen asıl ve yedek adaylar itiraz süreci tamamlanmadan ve Üniversitemizle hibe sözleşmesi imzalanmadan hibeye hak kazanmış sayılmazlar.
  • Kazandığı ilan edilen asıl ve yedek adaylar https://erasmus.asbu.edu.tr/en adresindeki duyuruları takip etmek ve kendileri için düzenlenecek olan Bilgilendirme Toplantılarına bizzat katılmak zorundadır. Mücbir sebeplerle katılamayan adaylar ise durumlarını belgelendirmekle yükümlüdür.
  • Kazandığı ilan edilen asıl ve yedek adaylar evrakın orijinallerini son tarihe kadar Uluslararası Ofis’e bizzat teslim etmekle yükümlüdür. İmzasız veya doğruluğu şüphe götüren evrak onaylanmaz ve değerlendirmeye alınmaz. Email üzerinden alınan evrak erasmus@asbu.edu.tr adresine evrakı hazırlayan (mesela kabul eden kurum) tarafından iletildiği takdirde ıslak imzalı olmak zorunda değildir.

 

  • Seçimler, Erasmus Uygulama El Kitabında belirtilen ve Üniversitemiz Uluslararası Değişim Komisyonunca kararlaştırılan önceliklere göre Üniversitemizin Uluslararası Değişim Komisyonunca gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Kriterleri:

Başvuruda kullanılacak davet mektubu eğitimin süresini açık tarihleri ve içeriğiyle yansıtmalıdır.

  • İlk kez katılım seçimde önceliklendirilir (zorunlu).
  • Yabancı dil bilgisi önceliklendirilir .
  • Dil yeterlik ve düzeyi belirlenirken gidilecek olan ülkenin resmi dilinin veya başvurulan kurumla yapılan anlaşmada belirtilmiş olan dilin yeterlik ve düzeyi esas alınır. Önceliklendirme için kullanılmak üzere başvuruda sunulacak Yabancı Dil belgesi puanı 100 üzerinden 70’den az olamaz. Dil Puanı yüksek olan başvurular önceliklendirilir.
  • Yurt dışında eğitim/derece almış akademisyenlerin veya üniversitemizde yabancı dilde eğitim verilen bölümlerde ders veren öğretim elemanlarının dil düzeyi ilave belge sunmadıkları takdirde eğitim aldıkları dil ile halen ders verdikleri dilin aynı olması halinde 100 üzerinden 80 olarak kabul edilir.
  • Ayrıca personel eğitim alma hareketliliğinde YÖK tarafından geçerliği kabul edilen belgeler kabul edilebilir. Bu durumda farklı belgelerin puanlarını karşılaştırmak için yapılacak olan dönüştürmede ÖSYM tarafından yapılmış olan dönüştürme tablosu esas alınır.
  • İdari personelden eğitim almaya gidecek olan adayların geçerli bir puana sahip dil belgesi sunamaması halinde Rektörlük oluruyla Uluslararası Ofisten bir personelin eğitim alacak kişilere, alacakları eğitimde tercüme yapabilmesi amacıyla görevlendirilmesi mümkündür. Bu durumda görevlendirilen kişinin ilgili ödemesi Üniversitemizin ilgili projelerinden Rektörlük oluruyla karşılanabilir.   
  • Eğitim alma faaliyetinde idari personel önceliklendirilir. İdari Birimlerde faaliyet gösteren akademik personel idari personel olarak kabul edilir.
  • Eğitim Alma Faaliyetinde dijital becerilerin geliştirilmesine yönelik faaliyetler önceliklendirilir.
  • Engelli personel önceliklendirilir. 
  • Gazi personel ile şehit ve gazi eş ve çocuğu personel önceliklendirilir. (Sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı katılımcılar için)
  • Birinci ve İkinci derece yakınları veya kendisi[1] Deprem Bölgesinde ikamet etmekte olan üniversitemiz personelinin başvurularında önceliklendirme yapılacaktır.[2] 
  • Üniversitemizin Uluslararasılaşma faaliyetlinde dijitalleşmeyi kolaylaştıracak eğitim alma faaliyetleri önceliklendirilir.
  • Erasmus+ anlaşması yapmış olan personel bir kereyle sınırlı olmak kaydıyla önceliklendirilir.
  • Birden fazla birimden ortak ülkelerden biri için aynı anda yapılan başvurularda kontenjanın eşit olarak bölüştürülemediği durumlarda personel sayısı fazla olan birim, bölüm veya program önceliklendirilir.
  • Uluslararası Ofis Üniversitemizin ilgili proje bütçesindeki hibe durumunu göz önünde bulundurarak hibeli gün sayısında kısıtlama veya genişletme yapabilir. Bu durumda söz konusu değişikliği başvuranlara ya da adaylara ilanda, herkese açık bir toplantıda veya hibe sözleşmesi öncesinde ilgili kişiye ifade eder.
  • Kazandığı ilan edilen adayların alacağı ilan edilen hibeler sadece adayların Uluslararası Ofis tarafından ilan edilen şartları tam olarak yerine getirmesi halinde hak edilmiş sayılır. Bu adaylar Üniversitemizle sözleşme imzalayıncaya kadar aday olarak kabul edilirler. İlan edilen tarihlerde mücbir bir sebep göstermeden katılınması gereken toplantı, teslim edilmesi gereken evrak vs. gibi adayların yapmaları gereken sorumlulukların yerine getirilmemesi halinde üst sırada yer alan adaylara ait hibeler sıralamada sonra yer alan adaylara aktarılabilir veya tümden iptal edilebilir.  Uluslararası Ofis tarafından duyurulmuş sorumlulukları yerine getirmeyen adaylar haklarından feragat etmiş kabul edilirler.
  • Başvurunun herhangi bir aşamasında programın genel usul ve amaçlarına aykırı veya başvuran kişi tarafından verilen bilgilerde tutarsızlık veya gerçeğe aykırılık olması halinde Komisyon sürecin hangi aşamasında olduğuna bakmaksızın başvuruyu geçersiz kabul etme ve/veya iptal etme konusunda tam yetki sahibidir. Bu durumda verilmiş olması halinde hibe Üniversiteye iade edilir.
  • Yukarıda belirtilen önceliklendirmelerde aksi belirtilmediyse +10 puan ilave yapılır.
  • Üniversite personeli için yapılacak olan ödeme Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi tarafından gerçekleştirilecektir.
  •  Eğitim alma veya eğitim verme hareketliliğinin program kurallarına göre yapılmadığının veya yalan ya da yanlış bilgi verildiğinin tespit edildiği durumlarda ödenen hibe yararlanıcıdan tümüyle tahsil edilir.

Personel hareketliliğinden faydalanmak isteyen personelin seçiminde kullanılacak olan temel belge başvuru sırasında ilgili personele sunulmuş olan davet mektubudur. Seçim işlemi, başvuruda bulunan personel arasından, Üniversite Senatosunda belirlenen ve tüm personele eşit derecede uygulanabilecek nitelikte değerlendirme kriterleri kullanılarak gerçekleştirilir.

Ders Verme Hareketliliği Erasmus anlaşması yapılmış üniversitelerden birinde gerçekleştirilebilir.

Anlaşmalı üniversitelerimizin listesine https://erasmus.asbu.edu.tr/en/partner-universities linkinden ulaşılabilir.  

Davet/kabul mektubunda hareketlilik gerçekleştirilecek günler ve eğitimin içeriği açıkça yazılı olmalıdır. Üniversitemize tahsis edilmiş hibe miktarı göz önüne alınarak en fazla 5 iş günlük eğitim alma/verme hareketliliği için hibe verilebilmesi mümkün olabilmektedir. Daha fazla süren eğitim programlarının 5 iş gününü aşan günleri için hibesiz kullanım mümkün olabilecektir. Mümkün olan en çok sayıda personelin programdan faydalanmasını sağlamak amacıyla Erasmus+ Kurum Koordinatörlüğümüzün aldığı karar uyarınca, seçilen bütün personele en fazla (5 iş günü +2 gün yol) 7 günlük hibe verilir. Herhangi bir faaliyet içermeyen ya da gerçekleştirilen faaliyetin türüne uygun faaliyet yapıldığı belgelenemeyen günler için hibe ödemesi yapılmaz.

Hibesiz başvurularda Komisyonun nihai kararına bağlı olmakla birlikte kontenjan sınırlandırması yapılmaz.

Personel eğitim alma/verme hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının mücbir sebep dışında 2 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiği ve/veya vermesi gerekenden daha az saat eğitim aldığının görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz. Bu durumlarda önceden yapılmış hibe ödemesinin iadesi zorunludur. Mücbir sebebin belgelendirilebilmesi şartıyla, asgari sürenin tamamlanamadığı faaliyetler kabul edilir; kalınan süre karşılığı hibe verilir ve seyahat masrafları mesafe hesaplayıcıya bağlı kalınarak ödenir. Eğitim alma/verme ile seyahatin aynı gün gerçekleşmesi halinde o gün için tek bir günlük hibe ödemesi yapılır. Eğitim alma/verme ile seyahat ayrı gün olarak kabul edilmez.

Ödeme yapılması için ödemeye esas teşkil edecek tüm belgelerin (Katılım Sertifikası: Hareketliliğinizin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü bir belge ve tüm seyahat belgeleri: Uçuş kartları ya da pasaport fotokopisi) dönüşte Uluslararası Ofis’e teslim edilmesi zorunludur.

Personel hareketliliğinden faydalanacak personele verilecek olan gündelik miktarı gidilen ülke ile birlikte gidilen süreye göre aşağıdaki tabloda belirtilen tutarlar dikkate alınarak hesaplanır. Tabloda gösterilen miktarlar Avro cinsindendir.

 

Hibe Miktarları

Ülke Grupları

Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler

Günlük hibe

Miktarları (Avro)

1. Grup

 

Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç. 14. Bölge Ülkeleri,

162

2. Grup

 

Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan, 5. Bölge ülkeleri

144

3. Grup

 

Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Kuzey Makedonya, Letonya, Litvanya, Macaristan, , Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye*

126

Diğer Ülkeler

1-4 ve 6-13. Bölge ülkeleri

180

 

*  Yalnızca yurtdışındaki bir işletmeden ya da ECHE sahibi olmayan yükseköğretim kurumundan ders vermek üzere davet edilen personel için kullanılmaktadır.

Seyahat Hibe Miktarları Personel hareketliliği faaliyetinden faydalanan personeline ödenecek seyahat gideri miktarı Avrupa Komisyonu’nun “Mesafe Hesaplayıcısı” kullanılarak hesaplanmaktadır. Mesafe hesaplayıcısına aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilmektedir:  http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/resources/distance-calculator_en    

 

Seyahat Mesafesi

Standart Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

Yeşil Seyahat Hibe Tutarı (Avro)

10 ila 99 KM arasında

23

 

100 ila 499 KM arasında

180

210

500 ila 1999 KM arasında

275

320

2000 ila 2999 KM arasında

360

410

3000 ila 3999 KM arasında

530

610

4000 ila 7999 KM arasında

820

 

8000 KM veya daha fazla

1.500

 

Seyahatin başlangıç noktasının gönderen kuruluşun bulunduğu, faaliyetin gerçekleştirildiği yerin de ev sahibi kuruluşun bulunduğu yer olduğu varsayılır. Seyahat başlangıç noktasının gönderen kurumun bulunduğu şehirden farklı bir şehir olması ya da faaliyetin ev sahibi kurumun yerleşik olduğu şehirden başka bir şehirde gerçekleşiyor olması halinde, değişiklik seyahatin farklı bir mesafe bandına girmesine yol açıyorsa, seyahat faturaları istenir ve gerçekleşen mesafe bandına göre hibe verilir. Farklı bir başlangıç noktası ya da faaliyet yerinin rapor edilmesi halinde bu farklılığın sebebi raporda belirtilir, olası denetimlerde sunulmak üzere seyahat başlangıç ve bitiş noktalarını gösteren belgeler ve faturalar personel dosyasında muhafaza edilir.

Tablo-4’teki mesafe bandına göre tahsis edilen seyahat hibesinin, toplam seyahat masraflarının en az %70’ini karşılamadığını kanıtlayan yararlanıcılar, belgelendirmek kaydıyla istisnai seyahat masrafı talep edebilirler. Bu kapsamda alınabilecek hibe toplam seyahat masraflarının %80’ini geçemez. Ancak bu durumda mesafe bandına göre ayrıca seyahat hibesi ödenmez.

Yukarıda belirtilen durumlar dışında, seyahat hibesi götürü usulde verileceğinden, personelin seyahat giderini gösteren belgelerin dosyada saklanmasına gerek bulunmamaktadır. Bununla birlikte, yükseköğretim kurumu tarafından, seyahat günleri için hibe verilmesi kararlaştırıldıysa, gidiş-dönüş günlerini tespit etmek üzere, uçuş kartları, otobüs/tren biletleri/pasaport giriş çıkışları gibi seçeneklerden uygun olan belgeler saklanmalıdır.

Yeşil Seyahat türünde seyahat tercih eden personele seyahat günleri için 4 güne kadar bireysel destek verilir.

Hareketlilikten makul bir nedenle vazgeçmek durumunda kalan adayların daha sonraki başvurularda herhangi bir hak kaybı yaşamamaları için itiraz süreci içerisinde bir dilekçeyle Uluslararası Ofise başvurmaları gerekmektedir. Bu durumda yedek listede sırada bulunan ilk kişi hak kazanmış olacaktır.

Personel hareketliliği faaliyetinin dönüş seyahat günü dâhil en son ilgili proje bitim tarihinde bitmiş olması gerekir. Sonraki güne sarkan faaliyetler için ödeme yapılamaz.

Personel istediği takdirde hibe almaksızın da faaliyete katılabilir. Faaliyetten hibesiz faydalanılabilmesi için de başvuru yapılması ve başvurunun diğer başvurularla beraber değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir. Hibesiz personelin farkı, personelin bütçe hesaplamalarına dâhil edilmemesi ve kendisine ödeme yapılmamasıdır. Hibe alınmaması personelin seçim sürecine dâhil olmamasına gerekçe değildir. Engelli Personel İçin İlave Hibe Erasmus+ programına katılan engelli yararlanıcılara aldıkları standart hibelerine ek olarak özel ihtiyaçlarına yardımcı olmak üzere ilave hibe verilebilmektedir.

Dönüşte AYBÜ Uluslararası Ofise sunulması gereken belgeler:

  1. Gidilen kurumdan alınmış olan Katılım Sertifikası (Hareketliliğinizin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü bir belge).
  2. Seyahate ait belgeler  (Uçuş kartları/pasaport fotokopisi/ Ülke Gümrük Giriş Çıkış kayıtları)
  3. Gerekli olabilecek diğer belgeler

Hibede Kesinti Yapılması Hareketliliğe katılımı kanıtlayan belgelerin teslim edilmemesi durumunda (katılım sertifikası) hareketlilik geçersiz sayılır ve personele hibe ödenmez, başlangıçta ödenen hibe tahsil edilir. Ayrıca, planlanandan eksik gerçekleşen ya da uygun olmayan faaliyetlere ilişkin olarak da hibe kesintisi yapılır.

Daha detaylı bilgi için Uluslararası Ofisle iletişime geçebilirsiniz.

ASBU Uluslararası Ofis : erasmus@asbu.edu.tr

+90 312 596 48 97

 

[1] Anne, Baba, Çocuklar ve Eş; eşinin annesi, babası ile kendisinin veya eşinin büyükannesi büyükbabası torunları ve kardeşleri

[2] Deprem Bölgesi: Adana Adıyaman Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kilis, Malatya, Osmaniye, Şanlıurfa ve Elazığ illeri ile Sivas’ın Gürün ilçesi

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz.

asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.