Ana içeriğe atla

 

ERASMUS+ PROGRAMI kapsamında Üniversitemizin akademik ve idari personeli için Erasmus+ Eğitim Alma ve Ders Verme Hareketliliği Başvuruları alınacaktır.

Başvuru yapmak isteyen akademik ve idari personelimizin aşağıdaki tarih ve kurallara uygun şekilde yapılacak başvuruları değerlendirmeye alınarak seçilecek olan personele eğitim alacağı / vereceği günler için hibe ödemesi yapılacaktır. Detaylı bilgi için lütfen aşağıdaki metni okuyunuz.

İLAN TARİHİ:

18 Kasım 2021

SON BAŞVURU TARİHİ:

24 Aralık 2021

SONUÇ AÇIKLANMA TARİHİ:

31 Aralık 2021

İTİRAZ İÇİN SON GÜN:

07 Ocak 2022

 

Projeler

Eğitim Alma Kontenjanı

Eğitim Verme Kontenjanı

Proje bitim tarihi

2019-1-TR01-KA103-063273

1

1

31/05/2022

2020-1-TR01-KA103-080872

3

2

31/05/2023

2020-1-TR01-KA103-088756 (konsorsiyum)

1

0

31/05/2023

TOPLAM

5

3

 

Personel hareketliliği faaliyetinin dönüş seyahat günü dâhil en son ilgili proje bitim tarihinde bitmiş olması gerekir. Sonraki güne sarkan faaliyetler için ödeme yapılamaz.

Kimler Başvurabilir?

Üniversitemizde tam veya yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş ve fiilen görev yapmakta olan akademik ve idari personel başvurabilir. Üniversitemizde istihdam edilmiş olan personel için kadro şartı aranmaz. Hizmet alımı yolu ile yükseköğretim kurumunda istihdam edilen personel ile yükseköğretim kurumu arasında sözleşme olmadığından, bu kişiler personel hareketliliğinden faydalanamaz.

Başvuru ve Evrakı:

Başvuru evrakı Uluslararası Ofise 24 Aralık 2021 tarihine kadar bizzat elden teslim edilmelidir.

  • Başvuru Formu (tıklayınız)
  • Misafir olunacak üniversiteden / kurumdan gelen davet mektubu
  • Dil belgesi (Eğitim alınacak/verilecek dilde)

Seçim sonuçları açıklandıktan sonra seçilen adaylar, seçildikleri projelerin bitim tarihinden önce hareketliliklerini tamamlamış ve dönmüş olmalıdır. Hareketlilik tarihleri belirlenirken bu hususa dikkat edilmiş olması gerekir.

Değerlendirme:

  • Her proje için başvurular ayrı ayrı kendi içinde değerlendirilecektir. Her aday sadece tek bir projeye başvurabilir.
  • Başvurular Üniversitemizin Uluslararası Değişim Komisyonunca, aşağıda belirtilen kriterlere göre değerlendirilecek ve seçim sonuçları Erasmus web sayfasında ilan edilecektir.
  • İdari birimlerde görev yapan öğretim görevlileri değerlendirmeye “idari personel” olarak alınacak, ders vermek üzere üniversiteye alınmış öğretim görevlileri ise akademik personel olarak kabul edilecektir.
  • Program Ülkelerinden birinin vatandaşı olup da Türkiye’de ikamet eden bir personelin hareketlilik faaliyeti ile vatandaşı olduğu ülkeye gitmesi mümkün olmakla birlikte, öncelik vatandaş olunmayan ülkelere yapılan başvurulara verilecektir.
  • Asil ve yedek listeler Uluslararası Ofisin Erasmus sayfasından yapılacaktır.
  • Kazandığı ilan edilen asil ve yedek adaylar itiraz süreci tamamlanmadan ve Üniversitemizle hibe sözleşmesi imzalanmadan hibeye hak kazanmış sayılmazlar.
  • Kazandığı ilan edilen asil ve yedek adaylar https://erasmus.asbu.edu.tr/en adresindeki duyuruları takip etmek ve kendileri için düzenlenecek olan Bilgilendirme Toplantılarına bizzat katılmak zorundadır. Mücbir sebeplerle katılamayan adaylar ise durumlarını belgelendirmekle yükümlüdür.
  • Kazandığı ilan edilen asil ve yedek adaylar evraklarını son tarihe kadar Uluslararası Ofis’e bizzat teslim etmekle yükümlüdür.

Seçimler, Erasmus Uygulama El Kitabında belirtilen ve Üniversitemiz Uluslararası Değişim Komisyonunca kararlaştırılan önceliklere göre Üniversitemizin Uluslararası Değişim Komisyonunca gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Kriterleri:

  • Başvuruda kullanılacak davet mektubu eğitimin süresini açık tarihleri ve içeriğiyle yansıtmalıdır.
  • İlk kez katılım seçimde önceliklendirilir (zorunlu).
  • İlk kez katılım önceliklendirilir.
  • Yabancı dil bilgisi önceliklendirilir .
  • Dil yeterlik ve düzeyi belirlenirken gidilecek olan ülkenin resmi dilinin veya başvurulan kurumla yapılan anlaşmada belirtilmiş olan dilin yeterlik ve düzeyi esas alınır. Anlaşma zorunluluğu bulunmayan kurumlarla yapılacak değişimlerde Üniversitemizin Erasmus+ Personel Değişimi kapsamında düzenlediği Dil sınavlarının sonucu esas alınır. Bu sınava girme şansı bulunmadığını belgeleyebilen adayların Üniversitemizin Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından düzenlenmiş Yeterlik Belgelerinden birini sunması mümkündür. Önceliklendirme için kullanılmak üzere başvuruda sunulacak Yabancı Dil belgesi puanı 100 üzerinden 70’den az olamaz. Dil Puanı yüksek olan başvurular önceliklendirilir.
  • Yurt dışında eğitim/derece almış akademisyenlerin veya üniversitemizde yabancı dilde eğitim verilen bölümlerde ders veren öğretim elemanlarının dil düzeyi ilave belge sunmadıkları takdirde eğitim aldıkları dil ile halen ders verdikleri dilin aynı olması halinde 100 üzerinden 80 olarak kabul edilir.
  • Ayrıca personel eğitim alma ve ders verme hareketliliğinde YÖK tarafından geçerliği kabul edilen belgeler kabul edilebilir. Bu durumda farklı belgelerin puanlarını karşılaştırmak için yapılacak olan dönüştürmede ÖSYM tarafından yapılmış olan dönüştürme tablosu esas alınır.
  • 3-   İdari personelden eğitim almaya gidecek olan adayların geçerli bir puana sahip dil belgesi sunamaması halinde Rektörlük oluruyla Uluslararası Ofisten bir personelin eğitim alacak kişilere, alacakları eğitimde tercüme yapabilmesi amacıyla görevlendirilmesi mümkündür. Bu durumda görevlendirilen kişinin ilgili ödemesi Üniversitemizin ilgili projesindeki kurumsal destekte hibe olması halinde bu kalemden Rektörlük oluruyla karşılanabilir.   
  • Eğitim alma faaliyetinde idari personel önceliklendirilir. İdari Birimlerde faaliyet gösteren akademik personel idari personel olarak kabul edilir.
  • Engelli personel önceliklendirilir. 
  • Gazi personel ile şehit ve gazi eş ve çocuğu personel önceliklendirilir. (Sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı katılımcılar için)
  • Üniversitemizin Uluslararasılaşmasına katkıda bulunan eğitim alma faaliyetleri önceliklendirilir. Bu durumda bu alanlar ilgili başvuru için Uluslararası Ofis tarafından ilan edilir.
  • Erasmus+ anlaşması yapmış olan personel bir kereyle sınırlı olmak kaydıyla önceliklendirilir.
  • Birden fazla bölümden ortak ülkelerden biri için aynı anda yapılan başvurularda kontenjanın eşit olarak bölüştürülemediği durumlarda, öğrenci başvurularında öğrencisi fazla olan, personel başvurularında da personel sayısı fazla olan bölüm veya program önceliklendirilir.
  • Başvuruların kontenjandan fazla olması halinde, her bölüm veya programdan ilana çıkılan dönem için en fazla tek bir personel hibelerden istifade edebilir.
  • Uluslararası Ofis Üniversitemizin ilgili proje bütçesindeki hibe durumunu göz önünde bulundurarak hibeli gün sayısında kısıtlama veya genişletme yapabilir. Bu durumda söz konusu değişikliği başvuranlara ya da adaylara ilanda, herkese açık bir toplantıda veya hibe sözleşmesi öncesinde ilgili kişiye ifade eder.
  • Kazandığı ilan edilen adayların alacağı ilan edilen hibeler sadece adayların Uluslararası Ofis tarafından ilan edilen şartları tam olarak yerine getirmesi halinde hak edilmiş sayılır. Bu adaylar Üniversitemizle sözleşme imzalayıncaya kadar aday olarak kabul edilirler. İlan edilen tarihlerde mücbir bir sebep göstermeden katılınması gereken toplantı, teslim edilmesi gereken evrak vs. gibi adayların yapmaları gereken sorumlulukların yerine getirilmemesi halinde üst sırada yer alan adaylara ait hibeler sıralamada sonra yer alan adaylara aktarılabilir veya tümden iptal edilebilir.  Uluslararası Ofis tarafından duyurulmuş sorumlulukları yerine getirmeyen adaylar haklarından feragat etmiş kabul edilirler.
  • Başvurunun herhangi bir aşamasında programın genel usul ve amaçlarına aykırı veya başvuran kişi tarafından verilen bilgilerde tutarsızlık veya gerçeğe aykırılık olması halinde Komisyon sürecin hangi aşamasında olduğuna bakmaksızın başvuruyu geçersiz kabul etme ve/veya iptal etme konusunda tam yetki sahibidir. Bu durumda verilmiş olması halinde hibe Üniversiteye iade edilir.
  • Yukarıda belirtilen önceliklendirmelerde aksi belirtilmediyse +10 puan ilave yapılır.
  • Üniversite personeli için ödeme tek taksit olarak yapılabileceği gibi, 2 taksit şeklinde de ödenebilir. 2 taksit olarak ödendiği durumlarda öngörülen toplam faaliyet süresine göre hesap edilen toplam hibenin %80’i ilk taksitte hareketlilikten önce, % 20’si ise hareketlilik başarılı şekilde tamamlandıktan ve Uluslararası Ofisine teslim edilmesi gereken belgeler teslim edildikten sonra ödenir. Her hâlükârda mahsuplaşma hareketlilikten sonra gerçekleştirilir.
  • Eğitim alma veya eğitim verme hareketliliğinin program kurallarına göre yapılmadığının veya yalan ya da yanlış bilgi verildiğinin tespit edildiği durumlarda ödenen hibe yararlanıcıdan tümüyle tahsil edilir.

Personel hareketliliğinden faydalanmak isteyen personelin seçiminde kullanılacak olan temel belge başvuru sırasında ilgili personele sunulmuş olan davet mektubudur. Seçim işlemi, başvuruda bulunan personel arasından, Üniversite Senatosunda belirlenen ve tüm personele eşit derecede uygulanabilecek nitelikte değerlendirme kriterleri kullanılarak gerçekleştirilir.

Ders Verme Hareketliliği Erasmus anlaşması yapılmış üniversitelerden birinde gerçekleştirilebilir.

Anlaşmalı üniversitelerimizin listesine https://erasmus.asbu.edu.tr/en/partner-universities linkinden ulaşılabilir.  

Davet mektubunda hareketlilik gerçekleştirilecek günler ve eğitimin içeriği açıkça yazılı olmalıdır. Üniversitemize tahsis edilmiş hibe miktarı göz önüne alınarak en fazla 5 iş günlük eğitim alma/verme hareketliliği için hibe verilebilmesi mümkün olabilmektedir. Daha fazla süren eğitim programlarının 5 iş gününü aşan günleri için hibesiz kullanım mümkün olabilecektir. Mümkün olan en çok sayıda personelin programdan faydalanmasını sağlamak amacıyla Erasmus+ Kurum Koordinatörlüğümüzün aldığı karar uyarınca, seçilen bütün personele en fazla (5 iş günü +2 gün yol) 7 günlük hibe verilir. Herhangi bir faaliyet içermeyen ya da gerçekleştirilen faaliyetin türüne uygun faaliyet yapıldığı belgelenemeyen günler için hibe ödemesi yapılmaz.

Hibesiz başvurularda Komisyonun nihai kararına bağlı olmakla birlikte kontenjan sınırlandırması yapılmaz.

Personel eğitim alma/verme hareketliliğinde, katılım sertifikasında yararlanıcının mücbir sebep dışında 2 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiği ve/veya vermesi gerekenden daha az saat eğitim aldığının görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz. Bu durumlarda önceden yapılmış hibe ödemesinin iadesi zorunludur. Mücbir sebebin belgelendirilebilmesi şartıyla, asgari sürenin tamamlanamadığı faaliyetler kabul edilir; kalınan süre karşılığı hibe verilir ve seyahat masrafları mesafe hesaplayıcıya bağlı kalınarak ödenir. Eğitim alma/verme ile seyahatin aynı gün gerçekleşmesi halinde o gün için tek bir günlük hibe ödemesi yapılır. Eğitim alma/verme ile seyahat ayrı gün olarak kabul edilmez.

Ödeme yapılması için ödemeye esas teşkil edecek tüm belgelerin (Katılım Sertifikası: Hareketliliğinizin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü bir belge ve tüm seyahat belgeleri: Uçuş kartları ya da pasaport fotokopisi) dönüşte Uluslararası Ofis’e teslim edilmesi zorunludur.

Hibe Miktarları

Ülke Grupları

Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler

Günlük hibe

Miktarları (Avro)

1. Grup

 

Birleşik Krallık, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç

153

2. Grup

 

Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan

136

3. Grup

 

Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Letonya, Litvanya, Macaristan, Makedonya, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye *,

119

* Yalnızca yurtdışındaki bir işletmeden ya da ECHE sahibi olmayan yükseköğretim kurumundan ders vermek üzere davet edilen personel için kullanılmaktadır.

Seyahat Hibe Miktarları Personel hareketliliği faaliyetinden faydalanan personeline ödenecek seyahat gideri miktarı Avrupa Komisyonu’nun “Mesafe Hesaplayıcısı” kullanılarak hesaplanmaktadır. Mesafe hesaplayıcısına aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilmektedir:  http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/resources/distance-calculator_en    

Hareketlilikten makul bir nedenle vazgeçmek durumunda kalan adayların daha sonraki başvurularda herhangi bir hak kaybı yaşamamaları için bir dilekçeyle Uluslararası Ofise başvurmaları gerekmektedir. Bu durumda yedek listede sırada bulunan ilk kişi hak kazanmış olacaktır.

Personel hareketliliği faaliyetinin dönüş seyahat günü dâhil en son ilgili proje bitim tarihinde bitmiş olması gerekir. Sonraki güne sarkan faaliyetler için ödeme yapılamaz.

Personel istediği takdirde hibe almaksızın da faaliyete katılabilir. Faaliyetten hibesiz faydalanılabilmesi için de başvuru yapılması ve başvurunun diğer başvurularla beraber değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir. Hibesiz personelin farkı, personelin bütçe hesaplamalarına dâhil edilmemesi ve kendisine ödeme yapılmamasıdır. Hibe alınmaması personelin seçim sürecine dâhil olmamasına gerekçe değildir. Engelli Personel İçin İlave Hibe Erasmus+ programına katılan engelli yararlanıcılara aldıkları standart hibelerine ek olarak özel ihtiyaçlarına yardımcı olmak üzere ilave hibe verilebilmektedir.

Dönüşte Uluslararası Ofise sunulması gereken belgeler:

  1. Gidilen kurumdan alınmış olan Katılım Sertifikası (Hareketliliğinizin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü bir belge).
  2. Seyahate ait belgeler  (Uçuş kartları/pasaport fotokopisi)
  3. Gerekli olabilecek diğer belgeler

Daha detaylı bilgi için Uluslararası Ofisle iletişime geçebilirsiniz.

ASBU Uluslararası Ofis : erasmus@asbu.edu.tr

              +90 312 596 48 97

 

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz.

asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.