Ana içeriğe atla

ASBÜ, dünyanın dört bir yanından gelen öğrencileri ağırlayarak, ASBÜ 'de kalış deneyimini yaşatmayı hedefliyor.
 
Ortak üniversitelerimizden birinde öğrenciyseniz ve döneminizi / ders yılınızı yurtdışında ASBÜ’de yapmakla ilgileniyorsanız, lütfen öğrenci değişim hareketliliğini planlarken aşağıdaki adımları izleyin:
 
1. Bir değişim programına katılmanız için hedeflerinizi ve beklentilerinizi tanımlayın. Yurt dışında eğitim programları hakkında bilgi alın. Hem akademik (ders içeriği, kredi, eğitim dili, kabul şartları) ve hem de diğer önemli bilgilere (konaklama, kampüs hayatı, maliyet ve benzeri) dikkat ettiğinizden emin olun.

2. Yurtdışındaki öğrenim programlarını öğrenmek için kurumunuzun Uluslararası Ofisini veya Yurtdışı Eğitim Ofisini ziyaret edin. Size en uygun programı bulmak için iş ortağı listesine başvurabilirsiniz.

3. Kurumunuzda ASBÜ ile bir değişim anlaşması varsa, Uluslararası Ofisiniz size başvuru hakkında bilgi verebilir. Eğer ikili anlaşma yoksa, üniversiteniz bir anlaşma başlatmak için ASBÜ ile iletişime geçebilir. Bir anlaşmanın yapılması ve yürürlüğe girmesi için birkaç ay gerekebilir.

4. Seçildikten sonra, üniversiteniz aşağıda belirtilen sürelerden önce ASBÜ’ye (erasmus@asbu.edu.tr ) sizi resmi olarak aday göstermelidir.

5. Aşağıdaki belgeleri, son başvuru tarihinden önce ASBÜ Uluslararası Ofis’e (erasmus@asbu.edu.tr ) doldurup e-posta ile göndermelisiniz.

a. Başvuru Formu
1. Pasaporta uygun büyüklükte fotoğraf;
2. Pasaportunuzun bir kopyası (Türk vatandaşlığı öğrencileri için kimlik belgesinin kopyası da kabul edilir;
3. Son resmi transkript (İngilizce versiyonu);
4. Üniversiteniz tarafından İngilizce sertifikasyon mektubu veya Çevrimiçi Dil Testi sonucunuz;
5. Türkiye'de geçerli olan sağlık sigortasının bir kopyası (gerekli sigorta kapsamı hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki Vize ve Oturma İzni bölümüne bakınız);
6. Ağır sakatlık durumunda, engellilik seviyesini belirten bir sağlık sertifikası.
/. ASBÜ'de eğitim dili, programların çoğunda İngilizce'dir. Öğrencilerin, Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi'ne göre B1 düzeyinde dil yeterliliği anlamına gelen yeterli düzeyde İngilizce seviyesine sahip olmaları tavsiye edilir (http://europass.cedefop.europa.eu/resources/european-language-levels-ce… ) veya TOEFL (ibt) skoru 79 veya IELTS puanı 6,5.
 
Son Başvuru Tarihleri:
Gelen Öğrenciler:

 

 

Son Başvuru Tarihleri

Güz

Bahar

Adaylık

15 Mayıs

15 Kasım

Başvuru (Belgeler)

30 Mayıs

30 Kasım


 
 
Vize ve İkamet İzni

Vize

Öğrenci Vizesi olmayan öğrenciler, Türkiye'de öğrenci olarak kaydedilemez. Bu nedenle, ASBÜ’de kayıt ve eğitim için, tüm uluslararası derece ve değişim öğrencilerinin Türkiye'ye girmeden önce Öğrenci Vizesi almaları gerekmektedir.

Türk vatandaşlığına sahip olan veya Türkiye'de bir kişinin diplomatik bir görevde veya geçerli bir izinle yasal olarak bağımlı olduğu kişiler bu maddeden muaftır.

Öğrenci vizesi Türkiye içinde alınamaz. Bu nedenle, ASBÜ’den kabul mektubunu alır almaz, ikamet yerinizdeki en yakın Türk Konsolosluğu’nu ziyaret ediniz. Türk Konsolosluğu’nun "Kabul Mektubu"nun bir kopyasını ve doldurulmuş vize başvuru formunu ibraz etmelisiniz. Başvuru ücreti ödemeniz istenebilir. Türkiye'ye öğrenci vizesi verme süreci genellikle bulunduğunuz ülkeye göre değişir ve bazı ülkelerde 6 haftaya kadar sürebilir. Daha fazla bilgi için TC Dışişleri Bakanlığı'nın internet sitesine bakınız:

http://www.mfa.gov.tr/sub.en.mfa?cc4e437c-6769-4d79-9017-10b63c651224
 
İkamet İzni
Tüm uluslararası öğrenciler, Türkiye'ye geldikten sonraki bir ay içinde Ankara Göç İdaresi İkamet Bürosuna başvurmak zorundadır.
İkamet iznine başvurmak için aşağıdaki adımları izlemelisiniz: 
I. İlk Başvuru

1. https://e-ikamet.goc.gov.tr adresine gidin (Lütfen öğrenci başvurusunu seçin ve bir fotoğraf yüklemeyi unutmayın)
2. Ön kayıt formunu doldurun.
3. Öğrenci İkamet İzni başvuru formunu doldurun (form örneği için lütfen https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/BasvuruFormuOrnegi/BasvuruFormuBos?t… adresini ziyaret edin).
4. Ankara İli Göç İdaresi Müdürlüğü’ne gitmeden önce online randevu alın. ASBÜ’den görevliler size eşlik edecek; ancak öğrenciler izinlerini kendilerini almalıdırlar.

Gerekli belgelerin listesi:
 
(Daha fazla bilgi için lütfen aşağıdaki adresi ziyaret edin:
 https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/IstenenBelgeler/IlkBasvuruIstenenBel…)
1. İkamet izni başvuru formu
2. 4 fotoğraf (Biyometrik, beyaz bir arka plan üzerine ve son altı ay içinde çekilmelidir. Lütfen her birinin arkasına isminizi yazınız)
3. Pasaportunuz (pasaportunuz istenen izin süresinden 60 gün sonra geçerli olmalıdır);
4. Pasaportunuzun fotokopisi: Kimlik bilgileri sayfası, Türk vizesi sayfası ve pul bulunan tüm sayfalar kopyalanmalıdır.
5. Öğrenci belgesi - Öğrenci İşlerinden alınabilir;
6. Adres Beyanı:
• Bir yurtta kalıyorsanız: yurdunuzun müdüründen bir mektup;
• Özel konut: Öğrenciler noter onaylı kira sözleşmesi eki ibraz etmelidir. Bir evi paylaşanlar aşağıdaki prosedürleri takip edecektir:
a. Kira sözleşmesini imzalayan kişi, kira sözleşmesinin kopyasını karakola teslim etmelidir;
b. Bir ev paylaşılırsa, ancak sözleşmeye yalnızca bir imza veren kişi varsa, kira sözleşmesini imzalayan kişi, o evde kalan kişilerin isimlerini listelendiği bir dilekçeyi karakola vermelidir.
7. Başvuru ücreti: Ücret, Ankara İli Göç İdaresi Başkanlığı tarafından hesaplanacaktır. Tüm öğrenciler başvuru için 58,5 TL, ülke mevzuatına göre, öğrenci vizesi olmayan öğrenciler ise başvuru ücretine ek olarak 372.80 Türk Lirası ödeyeceklerdir. Ücret, Ulus ilçesinde Ankara Veraset Ofisi'ne ödenmelidir. (Adres: Çankırı Caddesi No: 15, Ulus / Ankara)

* Aşağıdaki ülkelerden gelen öğrenciler, varışta öğrenci vizesi olmasa bile yukarıda belirtilen 372.80 TL'yi ödemek zorunda değildir: Azerbaycan, Bolivya, Çek Cumhuriyeti, Bosna, Ermenistan, Kafkasya, İran, Irak, Kazakistan, Kuzey Kıbrıs, Lüksemburg, Malta, Rusya

 Mali Beyanname: Mali durumun konaklama süresince yeterli ve düzenli bir şekilde sağlanacağını belirtmesi (Kendi hükümetlerinden mali destek alan öğrenciler Müdürlüğe bildirmelidir. Müdürlük bilgileri destekleyici belgeler talep edebilir.)
 Sağlık Sigortası: Başvuru için geçerli bir sağlık sigortası yaptırmanız gerekmektedir. Sigorta süresi, planlanan ikamet izni süresini kapsamalıdır. Gerekli minimum politika içeriği aşağıda belirtilmiştir:

Minimum Poliçe İçeriği

 

Sözleşmeli Kurumlar

*Sözleşmesiz Kurumlar

Yıllık Minimum Limit

Destekler

Yıllık Minimum Limit

Destekler

Ayakta Teşhis Tedavisi

2.000. -TL

Sigortalı: % 40

2.000.-TL

Sigortalı: % 40

Şirket: % 60

Şirket: % 60

Yatarak Tanı Tedavi

Sınırsız

Sigortalı: % 0

20.000.-TL

Sigortalı: % 20

Şirket: % 100

Şirket: % 80

 

* Sözleşmesiz Kuruluşlar: Kurumlar (hastaneler, doktorlar ve diğer sağlık kurumları) sigorta şirketi ile bir anlaşmaya varmazlar.
 
Poliçe, "Bu poliçe, 06/06/2014 tarihli ve 9 nolu ikamet izni başvuruları için çıkarılması gereken özel sağlık sigortasına ilişkin 9 sayılı genelgede öngörülen asgari kapsamı kapsamaktadır." ifadesi bulunmalıdır. Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve mühürlü / mühürlü orijinalini sununuz.

a.  Erasmus Öğrencileri: Asgari politika içeriğine göre Türkiye'de geçerli bir sağlık sigortası almanız önerilir. ASBÜ kankalarınız geçerli bir sigorta elde etmenize yardımcı olabilir. Varsa, varışınızdan önce almayı tercih ediyorsanız, lütfen sigortanızın yukarıda belirtilen asgari gereklilikleri karşıladığından ve teminat limitlerinin poliçe belgesinde açıkça belirtildiğinden emin olun. Eğer teminat açıkça belirtilmemişse, Türkiye'de yeni bir sağlık sigortası yaptırmanız gerekebilir.
b. Diğer Değişim Öğrencileri: Geldikten sonra Türkiye'de sigorta yaptırmak zorunludur. Sigorta, aşağıda belirtilen asgari şartları kapsamalıdır. ASBÜ arkadaşlarınız geçerli bir sigorta elde etmenize yardımcı olabilir.
 
Açıklama: Türk Sosyal Güvenlik Kurumu, aşağıdaki ülkelerle ikili sosyal güvenlik anlaşmalarına sahiptir. Bu Anlaşmalarla uyumlu olarak, “bir hastalık durumunda, sigortalı kişi ve aile üyeleri diğer sözleşmeci tarafın topraklarında kalırken sağlık hizmetlerinden yararlanma haklarından yararlanabilirler.” Dolayısıyla, bu ülkelerin vatandaşları Türk sağlık hizmetlerini kullanır. İkamet izni başvuruları için, “Sosyal Güvenlik Anlaşmaları” kapsamında yabancılar tarafından sağlık hizmetlerinden yararlanan İl Sosyal Güvenlik birimlerinden alınacak E-imzalı / imzalı ve mühürlü / mühürlü belge ibraz edilmelidir. ”
 

 

Arnavutluk

Danimarka

Libya

Romanya

Avusturya

İngiltere

Lüksemburg

Sırbistan

Azerbaycan

Fransa

Makedonya

Slovakya

Belçika

Gürcistan

Karadağ

İsveç

Bosna Hersek

Almanya

Hollanda  

İsviçre

Kanada

İtalya

Norveç

Çek Cumhuriyeti

Hırvatistan

Kore

Quebec

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti


 
Daha fazla bilgi için lütfen ziyaret edin:      
 http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/sgk/en/detail/social_sec_agree
 
II. Uzatma
Çalışmalarını ASBÜ'de genişletmek isteyen uluslararası öğrenciler, ikamet izninin bitiminden en az bir ay önce uzatma talebiyle başvurmalıdırlar: 

1. https://e-ikamet.goc.gov.tr/  adresine gidin (Lütfen “sürenin uzatılması” nı seçin);
2. Öğrenci İkamet İzni formu doldurun;
3. Ankara İli Göç İdaresi Müdürlüğü’ne gitmeden önce çevrimiçi bir randevu alın. ASBÜ’den görevliler size eşlik edecek; ancak öğrenciler kendi izinlerini almalıdırlar. 

Gerekli belgelerin listeleri:
 
Daha fazla bilgi için lütfen ziyaret edin:
 https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/IstenenBelgeler/UzatmaBasvuruIstenen…)
 
1. İkamet izni başvuru formu;
2. 4 fotoğraf (Biyometrik, beyaz bir arka plan üzerine ve son altı ay içinde çekilmiş olmalıdır. Lütfen her birinin arkasına isminizi yazınız)
3. Noter onaylı pasaport fotokopisi (pasaportunuz, istenen izin süresinden 60 gün fazla geçerlilik süresine sahip olmalıdır. Kimlik bilgisi sayfası, Türkçe vize sayfası ve pul olan tüm sayfalar kopyalanmalı ve noter onaylı olmalıdır.);
4. Önceki ikamet izni;
5. Mali Beyanname: (Başvuru Formunda belirtilmiştir. Kendi hükümetlerinden mali destek alan öğrenciler Müdürlüğe bildirmelidir. Müdürlük destekleyici belgeleri talep edebilir.)
6. Ebeveyn Onayı Mektubu (18 yaşından küçükler için);
7. Sağlık sigortası (Lütfen “İlk Başvuru Sahibi” bölümündeki ilgili bilgilere bakınız: Uzatma uygulamaları için, poliçenizin onaylanmış (mühürlü, imzalı) kopyasını başvuru dosyanıza ekleyin).
8. Başvuru ücreti
9. Ek olası belgeler 


Önemli notlar:
Öğrenciler, Türkiye'ye geldikten sonra 60 gün içinde oturma izni başvurusunda bulunmalıdırlar. Online başvuru tarihi dikkate alınır.
Öğrenciler doğru ve eksiksiz bilgi vermelidir.
Öğrenciler prosedürleri takip etmelidir. Bunun yapılmaması yasal işlem ile sonuçlanabilir.
İsim / soyisim, medeni hal, adres, pasaport vb. bilgilerde herhangi bir değişikliğin olması halinde İl Göç İdaresi Müdürlüğü gerekli belgeleri ibraz ederek 20 iş günü içerisinde bildirilmelidir.
İkamet izniniz süresince;
a. Eğitiminize aynı üniversitenin farklı fakülte / bölümlerinde devam ederseniz veya
b.  Aynı şehirde farklı bir üniversiteye geçiş yaparsanız, bu tür eylemler sırasında öğrenci durumunuzun kesintisiz devam etmesi koşuluyla, verilerinizin güncellenmesi için en az 20 iş günü içinde İl Müdürlüğüne bildirimde bulunun.
c. Başka bir üniversiteye giderseniz, yeni üniversitenizin bulunduğu şehirde İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne 10 gün içinde oturma izni başvurusunda bulunmanız gerekir.

 18 yaşın altındakiler için, ebeveyn izni için bir kefil (Türkiye vatandaşı veya Türkiye'de ikamet eden yabancı) atanacaktır.
 İkamet izninde herhangi bir değişiklik olmamalıdır. Kayıp durumunda, İl Göç İdaresi Müdürlüğü derhal haberdar edilmelidir.
 Her yarıyılda Türk makamlarına öğrenci listesi ve statüleri “kayıtlı, tescilsiz, kayıt dışı, izinli, disiplin cezası veya Erasmus / Değişim” olarak verilir. Kayıt işlemlerinde herhangi bir değişiklik (mezuniyet, geri çekilme, izin) de bir hafta içinde rapor edilir. Bu nedenle, öğrenciler ilgili ikamet işlemlerine uyacak ve kayıt durumlarında herhangi bir değişiklik olması halinde Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bildirecektir.
 Öğrenciler, kalmalarının / mezuniyetlerinin sona ermesinden sonraki 10 gün içinde ülkeyi terk etmelidir. Türkiye'de kalmayı planlayan öğrencilerin (mezuniyet törenleri, yüksek lisans başvuruları vb.) herhangi bir programa kayıtlı değilken, ikamet süreleri dolmadan kısa süreli ikamet izni başvurusunda bulunmaları gerekmektedir.
 Düzenli öğrenim süresi içerisinde mezun olamayan öğrenciler için, her yıl bir kerede en fazla 1 yıllık ikamet izni verilebilir. Öğrencilerin, öğrenci olma haklarından yararlanmak için aktif olarak eğitimlerine devam ettiklerini gösteren bir öğrenci belgesi sunmaları gerekmektedir.
 Oturma izni, öğrenci velileri ve diğer akrabalarını oturma izni almaya hak kazanmaz.
Çalışmak isteyen öğrenciler çalışma izni alarak bunu yapabilirler. Ancak, lisans öğrencileri için, çalışma hakkı ilk eğitimden sonra başlar ve haftada yirmidört saatten fazla olamaz. Çalışma izni almak isteyenler Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na başvurmak zorundadır.
 
Daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçin:
Ankara Göç İdaresi İl Müdürlüğü
Adres: Hoşdere Cad. No:144 ÇANKAYA / ANKARA
E-mail: ankara@goc.gov.tr
Tel       : 0 312 439 40 40 / 0 312 440 33 48
Fax      : 0 312 439 40 66
 
Göç İdaresi Genel Müdürlüğü

Adres: Lalegül Çamlıca Mahallesi 122. Sokak No:4 Yenimahalle/ANKARA
URL: http://www.goc.gov.tr/main/Eng_3
E-mail: gocidaresi@goc.gov.tr
Tel         : 0 312 422 05 00 / 01 / 02
Fax        : 0 312 422 09 00 / 99
 

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz.

asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.